Nedan ser du beskrivningar av de gruppass som vi normalt erbjuder. Med anledning av den rådande samhällsspridningen av Covid-19 har är alla våra inomhuspass inställda tillsvidare från och med 21 december. Som medlem ser du schemat samt  bokar plats till  gruppassen via vår app. Det är även möjligt att boka plats under Boka Pass nedan, Håll utkik efter kommande releaser!

 

 


BODYBALANCE™: Les Mills BODYBALANCE™ är uppbyggt av en blandning mellan yoga, tai chi och pilates. Fokus ligger på andningen samtidigt som du tränar styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. BODYBALANCE™ ger dig ett fysiskt träningspass samtidigt som det gör dig centrerad och lugn. Ny musik och koreografi släpps var tredje månad. Passets längd är 60 minuter.

CIRKELFYS: Styrketräning som jobbas i olika stationer utefter individens förmåga. Du får hjälp av instruktören att hitta korrekt teknik under hela passet. Passets längd är 45 minuter.

CORE: Ett funktionellt träningspass för mage och rygg. Fokus ligger på att bygga upp styrka, stabilitet och balans. Core är skadeförebyggande och passar därför utmärkt som komplement till din övriga träning. Genom att stärka din bål förbereder du dig för både andra former av träning och kroppsliga påfrestningar i vardagen. Passets längd är 30 minuter.

EC Toughest: Ett av våra tuffaste pass! Här jobbar vi med pulshöjande övningar i 1-minuters intervaller i vår friavikteravdelning. Passet är en riktig utmaning för puls och muskler. Vår/sommar flyttar passet utomhus. Passets längd är 45 min.

FIT4FIGHT - NYHET HÖSTEN 2020!: Ett intensivt kampsportsinspirerat pass kroppen är det huvudsakliga redskapet. Med sparkar, kickar, uppercuts och raka slag jobbar vi igenom kroppen och låter pulsen gå upp. Passets längd är 45 minuter.

HELKROPPSFOKUS:   Ett cirkelinspirerat pass där vi med kroppen, skivstång och hantlar jobbar igenom hela kroppen på ett roligt och inspirerande sätt: 40/20 under 8 min, 3 varv. Vi utmanar både styrkan och konditionen. Passets längd är 45 min.

LÖPFOKUS: Ett utepass som under vår/sommar hålls utanför gymmet. Fokus på löpstyrka och tekniktips. Passets längd är 45 min.

RYGGFOKUS: Lätt styrketräning som jobbar förebyggande/rehabiliterande mot rygg, axlar och nacke. Passets längd är 30 min.

RÖRLIGHETSFOKUS - NYHET HÖSTEN 2020!:  Ett pass för dej som vill starta dagen med att lågintensivt mjuka upp kroppen, med fokus på rygg, höft och axlar. Passets längd är 30 min.

SKIVSTÅNG: Under detta pass jobbar vi oss igenom kroppens stora muskelgrupper genom att använda oss av skivstång och viktplattor.  Vi utmanar musklerna att orka med många repetitioner där vi med musikens hjälp tar oss an muskelgrupp för muskelgrupp. Passets längd är 45 min. I passet.

SENIORFOKUS: Våra två gruppass Seniorfokus Puls & Balans och Seniorfokus Styrka riktar sig till dej som senior. I passet Puls & Balans kombinerar vi 30 minuter spinning med efterföljande 30 min rörlighets- och balansträning. I passet Styrka ger vi dej chansen att under 45 min köra ett anpassat styrketräningspass.

SPINNING: Våra spinningpass ger dig rolig, enkel och effektiv konditionsträning. Passen innehåller en variation mellan raksträckor och backar i olika tempon och har inslag av intervaller. Spinning passar alla, oavsett träningsbakgrund och ålder. Spinning finns både som 30, 45 och 60 minuter.