Nedan ser du beskrivningar av de gruppass som vi normalt erbjuder. Som medlem ser du schemat samt  bokar plats till  gruppassen via vår app. Det är även möjligt att boka plats under Boka Pass nedan, Från och med 23/12 har vi begränsat antal platser på passen för att säkerställa en säker träningsmiljö och för att uppfylla kraven från rådande restriktioner.

 

 



CIRKELFYS 3x3x30: Styrketräning med pulshöjande inslag som jobbas i olika stationer utefter individens förmåga. Du får hjälp av instruktören att hitta korrekt teknik under hela passet. Passets längd är 45 minuter.

CORE: Ett funktionellt träningspass för mage och rygg. Fokus ligger på att bygga upp styrka, stabilitet och balans. Genom att stärka din bål förbereder du dig för både andra former av träning och kroppsliga påfrestningar i vardagen. Passets längd är 30 minuter.

EC Toughest: Ett av våra tuffaste pass! Här jobbar vi med pulshöjande övningar i 1-minuters intervaller. Passet är en riktig utmaning för puls och muskler. Passets längd är 45 min.

FLOW: Här utmanar vi både rörlighet, styrka och balans med övningar som går i ett  långsamt  tempo. Passets längd är 45 min och inkluderar en avslappning i slutet.

HELKROPPSFOKUS:   Ett cirkelinspirerat pass där vi med kroppen, skivstång och hantlar jobbar igenom hela kroppen på ett roligt och inspirerande sätt: 40/20 under 8 min, 3 varv. Vi utmanar både styrkan och konditionen. Passets längd är 45 min.

LÖPFOKUS: Ett utepass som finns tillgängligt under vår/sommar. Fokus på löpstyrka och tekniktips. Passets längd är 45 min.

RYGGFOKUS: Lätt styrketräning som jobbar förebyggande/rehabiliterande mot rygg, axlar och nacke. Passets längd är 30 min.

SKIVSTÅNG: Under detta pass jobbar vi oss igenom kroppens stora muskelgrupper genom att använda oss av skivstång och viktplattor.  Vi utmanar musklerna att orka med många repetitioner där vi med musikens hjälp tar oss an muskelgrupp för muskelgrupp. Passets längd är 45 min. 

SENIORFOKUS: Våra tre gruppass Seniorfokus Styrka & Balans, Seniorfokus Cirkelträning och Seniorfokus Spinning riktar sig till dej som senior. Här anpassar vi träningen och övningarna så att det passar dej som senior extra bra.

SPINNING: Våra spinningpass ger dig rolig, enkel och effektiv konditionsträning. Passen innehåller en variation mellan raksträckor och backar i olika tempon och intervaller. Spinning finns både som 30, 45 och 60 minuter.

TABATA: Ett roligt pass där man har kort arbetstid men även kort vila. Klassisk tabata innebär att man jobbar 20 sek och vila 10 sek x 8. Efter en lite längre vila tar man sig an en ny tabata med nya övningar. Det här är passet där du genom att jobba utifrån dina egna förutsättningar verkligen kan få till en högintensiv träning på kort tid. Passets längd är 40 min.